دنياي شركت ها يك حوزه بسيار رقابتي هم براي مشاغل كوچك و هم براي شركت هاي بزرگ است. بنابراين، شما بايد هر كاري كه ممكن است انجام دهيد تا جلوه و مركز برند خود را حفظ كنيد و آن را بيشتر شناسايي كنيد. يكي از بهترين روش ها براي به دست آوردن ارتباط و اعتبار، طراحي لوگو حرفه اي است كه با مدل كسب و كار شما همسو باشد.
لوگو چيست؟
لوگو بيان بصري يك برند و عنصر سازنده برند آن است. لوگو هايي كه به خوبي طراحي شده اند به شركت شما كمك مي كنند تا به برجستگي و تمايز در ميان پايگاه مشتريان دست يابد. توجه را به خود جلب مي كند و اگر به درستي انجام شود، تأثير اوليه خوبي بر جاي مي گذارد.
تحقيقات نشان ميدهد كه 75 درصد مردم يك برند را با لوگوي آن مي شناسند. در نتيجه، يك طراحي لوگو خوب نيز براي دستيابي به پايداري و رشد بسيار مهم است. براي كشف اهميت طراحي لوگو در رشد كسب و كار، اجازه دهيد به اين موضوع نگاهي عميقتر بيندازيم:
چرا طراحي لوگو حرفه اي اهميت دارد؟
اولين تصور قوي در ذهن شما ايجاد مي كند
لوگوي شما برند شما را به مصرف كنندگان معرفي مي كند. انيميشن هاي لوگوي قدرتمند، اولين تصور قوي را ايجاد ميكنند كه علاقه مشتريان را برميانگيزد و آنها را ترغيب ميكند تا اطلاعات بيشتري در مورد كسب و كار كشف كنند.
فوربس گزارش مي دهد كه شما و كسب و كارتان تنها يك پنجره هفت ثانيه اي براي ايجاد اولين برداشت داريد. طراحي لوگو حرفه اي اين پتانسيل را دارد كه مردم را به قضاوت فوري و تعامل با شما ترغيب كند. هنگامي كه به آن دست يافتيد و مشتريان را به فروشگاه خود، فيزيكي يا اينترنتي دعوت كرديد، به احتمال زياد از شما خريد مي كنند.
از سوي ديگر، فقدان لوگو چشم انداز ضعيفي را ايجاد مي كند كه مي تواند مشتريان بالقوه را از خود دور كند. فرقي نمي كند كه محصولات شما از بالاترين كيفيت برخوردار باشند يا تيم خدمات مشتري فوق العاده شايسته باشد. اگر قادر به ايجاد يك برداشت اوليه مناسب نيستيد، به طور مستقيم بر توانايي شما براي رشد كسب و كارتان تأثير مي گذارد.براي اطلاع از قيمت طراحي لوگو حرفه اي ميتونيد با كارشناسان فروش بارمان وب تماس بگيريد.
طراحي لوگو به برند هويت مي دهد
هويت يك برند خوب به يك تصوير برند معتبر تبديل مي شود و كسب و كار شما را جذاب تر و محبوب تر مي كند. طراحي لوگو شما اساس هويت برند شما را تشكيل مي دهد، كه براي قابل تشخيص تر شدن و رشد يك نهاد تجاري بسيار مهم است.
لوگو هاي جذاب يك رنگ با يك تصوير. يا مي توانند نام برند شما را در فونت امضاي مرتبط با كسب و كار شما داشته باشند. رنگ و استايل لوگو در تمام تلاش هاي بازاريابي شما از جمله ايميلها، صفحات فرود، بستهبندي، كارت هاي ويزيت و غيره ظاهر ميشود.
استفاده از يك رنگ مشخص در لوگوي شما مي تواند شناخت برند شما را تا 80 درصد افزايش دهد. توده هاي رنگ خاصي را با كسب و كار شما مرتبط ميكنند و شناخت برند را افزايش ميدهند. اين بدان معني است كه افراد بيشتري لوگوي شما را با تجربه مشتري خوب و محصولات با كيفيت بالا مرتبط ميكنند و در نتيجه فروش شما را به طور تصاعدي بهبود ميبخشند.
وفاداري به برند را افزايش مي دهد
يك شركت وفاداري به برند را از طريق تحويل مستمر محصولات با ارزش، تمركز بدون تقسيم بر تجربه و خدمات مشتري و ثبات در همه جنبه ها به دست مي آورد. مدت زمان زيادي طول مي كشد تا وفاداري به برند را تقويت كنيد، كه در نهايت باعث مي شود مشتري هاي شما برگردند.
طبق گفته Invesp، هزينه جذب مشتري پنج برابر بيشتر از حفظ مشتري است. بنابراين، اگر به دنبال گسترش كسب و كار خود با به حداقل رساندن هزينه هاي اوليه هستيد، بايد بر تقويت وفاداري برند خود در ميان پايه مصرف كنندگان تمركز كنيد.
طراحي لوگو حرفه اي شما نقشي حياتي در برانگيختن اين وفاداري در ذهن پيروان پرشور شما دارد. اين به عنوان يك نماد آشنا عمل مي كند كه قابل اعتماد، در دسترس بودن و محصولات با كيفيت است. مصرف كنندگان هر بار كه براي خريد چيزي كه شما مي فروشيد در بازار هستند به دليل لوگوي شما به سمت فروشگاه شما كشيده مي شوند. بنابراين، داشتن لوگو بايد يكي از اولويت هاي اصلي شما باشد، زيرا براي موفقيت كسب و كار شما بسيار مهم است.
طراحي لوگو مشتريان هدف را جذب مي كند
يكي از اهداف اصلي كسب و كار، جذب مشتريان بيشتر و بيشتر از طريق تكنيك هاي بازاريابي بصري است. طراحي لوگو به طور برجسته بر روي مطالب تبليغاتي ظاهر مي شود و اساس هر كمپين بازاريابي براي جذب مشتريان هدف را تشكيل مي دهد. هم اكنون به چگونگي كاركرد آن مي پردازيم. طراحي لوگو ، از جمله رنگ ها و استايل، با ايدئولوژي كسب و كار شما و محصولاتي كه مي فروشيد هماهنگ است.براي اطلاع از قيمت طراحي لوگو از سايت ما ديدن كنيد.
تاثير رنگ در طراحي لوگو
به عنوان مثال، هنگامي كه يك پالت رنگ خاص را براي لوگو و برند خود انتخاب مي كنيد، به دنبال برانگيختن يك احساس خاص هستيد. قرمز نشان دهنده يك برند پر سر و صدا، پرشور و جوان است. آبي نشان دهنده آرامش و آگاهي معنوي است، در حالي كه زرد به معناي شاد، دوستانه و پر انرژي و غيره است. هر رنگ با جمعيت شناسي خاصي طنين انداز مي شود و آنها را به سمت محصولات شما جذب مي كند.
به طور مشابه، فونت و فونت لوگو در مورد شخصيت و ارزش هاي شركت شما صحبت مي كند. مخاطبي را هدف قرار مي دهد كه مي خواهيد به آن علاقه مند شويد. يك فونت باوقار و سنتي با طراحي مينيماليستي، برندي را با پايگاه مصرفكننده بالغ منتقل ميكند. برعكس، يك فونت گرد با منحنيهاي ملايم براي برندهاي كودكان مناسبتر است زيرا جذاب و راحت به نظر ميرسد.
بنابراين، يك طراحي لوگو حرفه اي متفكرانه كه با نيازهاي كسب و كار شما همسو باشد، ميتواند براي مجذوب كردن جمعيت شناسي مشتري خاص و جلب توجه مخاطبان شما در ميان شلوغيها معجزه كند.
حرفه اي بودن شما را تقويت مي كند
در دنياي تجارت، قوانين خاصي وجود دارد كه يك كسب و كار را پايدار و حرفه اي مي سازد. اين ويژگي ها يك شركت را قادر مي سازد تا اعتماد مشتريان بالقوه خود را جلب كرده و احتمال تبديل را افزايش دهد.
كيفيت محصول و خدمات مشتري راضي كننده قطعا در صدر فهرست قوانيني است كه نشان دهنده حرفه اي بودن يك شركت است. با اين حال، لوگو به همان اندازه، اگر نه بيشتر، نقش مهمي براي تأكيد بر حرفه اي بودن يك كسب و كار ايفا مي كند.
طراحي لوگوي حرفه اي مستلزم اين است كه اين شركت در همه چيز به جزئيات توجه مشابهي داشته باشد و به احتمال زياد وقتي نوبت به كيفيت محصول خود مي رسد، از آن كاسته شود. اين نيازها و انتظارات مشتريان را برآورده مي كند، زيرا هر مشتري انتظار دارد يك تجارت معتبر با يك لوگوي مناسب نشان داده شود.
از طرف ديگر، اگر لوگو نداشته باشيد، كسب و كار شما را غيرحرفه اي و مبهم جلوه مي دهد. اين بي توجهي و عدم رعايت اخلاق تجاري از سوي شما را به تصوير مي كشد، در نتيجه مشتريان ارزشمند و فروش سودآور را از دست مي دهيد.
ويژگي هاي مهم در طراحي لوگو حرفه اي
در حالي كه هر لوگويي بهتر از بي لوگوي است، شما مي خواهيد كه نمايش گرافيكي شما در رشد كسب و كار تا حد امكان موثر باشد. يك لوگوي خوب مختصر، همه كاره، به ياد ماندني و مرتبط با كسب و كار شما است. در زير ويژگي هاي تبديل يك لوگوي موفق آورده شده است.
ساده سازي در طراحي لوگو
يك لوگوي ساده حتي در يك نگاه گذرا راحت تر قابل درك است و به خاطر سپردن راحت است. قابل توضيح است، هويت نام تجاري را به طور موثر منتقل مي كند و در جذب مشتريان بالقوه مؤثر است.
مرتبط با صنف كاري
لوگو يك تصوير بصري از يك برند است. بنابراين، بايد به شركتي كه نماينده آن است مربوط باشد. كسب و كارهاي كوچك بايد خود را در بازار تثبيت كنند و لوگويي ايجاد كنند كه با طرح كسب وكار آنها مشخص باشد و متناسب با موقعيت كاري آنها باشد.
مقياس پذير بودن
از آنجايي كه طراحي لوگوي شما بر روي تمام مطالب بازاريابي فيزيكي و آنلاين شما ظاهر مي شود، بايد مقياس پذير باشد. مقياس پذيري اجازه مي دهد تا آرم بدون از دست دادن پيام ذاتي خود، اندازه آن را افزايش يا كاهش دهد. بنابراين، يك لوگوي خوب به اندازه كافي همه كاره است تا در رسانه هاي مختلف بدون از دست دادن قدرت فريبنده خود استفاده شود.
خاطره انگيز بودن لوگو
يك لوگوي به ياد ماندني توجه مخاطب را به خود جلب مي كند و خود را در ذهن بينندگان جا مي دهد. همچنين به راحتي مي توان حتي پس از آن كه فرد لوگو را فقط يك بار مشاهده كرده باشد به خاطر آورد.
بي زمان بودن لوگو
از آنجايي كه لوگوي شما نمايش گرافيكي كسب و كار شما است، مي خواهيد حتي پس از سال ها ثابت بمانيد. در طراحي لوگو حرفه اي خود ماندگاري طولاني داشته باشيد زيرا عليرغم تغيير روندها بايد ماندگار و ماندگار باشد.
متمايز بودن لوگو
يك لوگوي تاثيرگذار برند شما را در يك بازار شلوغ برجسته تر مي كند و آن را از رقبا متمايز مي كند. بنابراين، مطمئن شويد كه لوگوي شما گسسته است و شبيه هيچ لوگوي ديگري در منظره اي است كه در آن قرار گرفته است.
زماني كه صحبت از رشد كسب و كار مي شود، لوگو نقش تعيين كننده اي دارد. يك لوگوي خارق العاده در اولين تعامل خود با مشتريان بالقوه تأثير قدرتمندي ايجاد مي كند. هويتي متمايز براي برند فراهم مي كند كه احساسات مثبت را به خصوص در بين مشتريان تكراري برمي انگيزد.
ارزشهاي اصلي شركت را در يك نگاه به تصوير ميكشد كه جمعيتشناختي مورد نظر را جذب ميكند. لوگوها همچنين در افزايش وفاداري به برند و تقويت اعتبار و حرفه اي بودن سازمان موثر هستند. همه اين مزايا به شما كمك مي كند تا تجارت خود را به طور پايدار و موثر توسعه دهيد.