اكثر مردم فكر مي كنند كه براي سئو داخلي سايت چندين كلمه بيشتر وجود ندارد. اين باور درست نيست چون هنوز وجود كلمات كليدي در بعضي جاها براي شناخت سئو موثر هستند.در حال حاضر ، بهينه سازي و سئو سايت، ساده ترين بخش سئو در نظر گرفته مي شود چون بدون نياز به دانش فني بالا، مي توانيد كنترل كامل روي آن داشته باشيد. در اين مقاله، ما برخي از مهمترين عوامل سئوي درون صفحات را به شما معرفي ميكنيم كه ميتوانند به طور قابل توجهي سئو كسب و كار شما را افزايش دهند.
معيارهاي سئو آن پيج(on-page) يا سئو داخلي سايت چيست؟
وقتي صحبت از سئو آن پيج مي شود، يعني بهينه سازي صفحات وب سايت براي به دست آوردن ترافيك ارگانيك و ارتقاي رتبه وب سايت در صفحات نتايج موتور جستجو است كه شامل بهينه سازي HTML صفحه، لينك هاي داخلي و متا داده (توضيحات متا، عنوان متا، چگالي كلمه كليدي) و آپلود تصاوير و محتواي مرتبط با كيفيت بالا است. با تركيب همه اي جوانب شما سئو آن پيچ بهينه ي خواهيد داشت. شركت سئو سايت ميتواند به شما كمك كند.و ميتونيد با كارشناسان شركت طراحي سايت بارمان وب تماس بگيريد و در اين سئو سايت تون كمك بگيريد.
سئوي آن پيچ(on-page)، به محتواي واقعي پيج بستگي دارد، به اين معني كه همه چيز در سايت مي تواند بر سئو سايت تاثير بگذارد. اين موارد شامل متن، محتواي چند رسانه اي، متاداده، CSS، كد HTML، جاوا اسكريپت و غيره است.به طور كلي، به آن "محتوا" مي گويند، اگرچه بازاريابان اغلب «محتوا» را به عنوان متن اصلي پيج در نظر مي گيرند.
چرا سئو داخل صفحات سايت (on-page) مهم است؟
سئوي آن پيج بسيار مهم است زيرا موتورهاي جستجو را قادر ميسازد تا سايت شما و محتواي آن را درك كنند و تعيين كنند كه آيا به سؤال جستجوگر مرتبط است يا خير. هر چه موتورهاي جستجو پيچيده تر مي شوند، تمركز بر ارتباط و معناشناسي در صفحات نتايج موتورهاي جستجو بيشتر مي شود.
با تعداد نامحدود الگوريتم هاي پيچيده، گوگل بهتر مي تواند:
• درك كنيد كه كاربران هنگام تايپ يك سوال به معناي واقعي كلمه به دنبال چه چيزي هستند.
• نتايج جستجويي را ارائه دهد كه هدف كاربر را برآورده كند(خريد، اطلاعات يا ناوبري سايت).
بنابراين، بسيار مهم است كه سايت شما و محتواي آن(رسانه، محتوا، تصاوير، HTML، متاداده، و غيره) به درستي با جديدترين شيوه ها مانند موتورهاي جستجو بينگ و گوگل بهينه شود. علاوه بر اين، سئوي آن پيج(on-page) را نميتوانيد ناديده بگيريد زيرا هنگام بهينه سازي عناصر درون سايت در مقايسه با سئوي آف پيج(off-page) كه حاوي سيگنالهاي خارجي مانند بك لينك هست كنترل بيشتري به دست ميآوريد. شكي نيست اگر در استراتژي هاي آن پيج تلاش كنيد، شاهد افزايش ترافيك و تقويت حضور جستجوي خود خواهيد بود.
فاكتورهاي مهم سئو آن پيج(on-page) كه بايد بدانيد
URL سايت
ساختار URL بسيار مهم است زيرا به موتورهاي جستجو گر كمك مي كند تا اهميت نسبي را درك كنند و ارتباط مفيدي را به صفحه داده شده اضافه كنند. URL بايد حاوي كلمات كليدي باشد تا محتواي پست را توصيف كند. علاوه بر اين، URL بايد كوتاه و دوستانه باشد. براي مثال:
https://example.com/magento-2-layer-navigation/features.html :
وقتي كاربران به آنها نگاه مي كنند، از قبل مي دانند مقاله در مورد چيست و ميداند يك مكان ديگري براي تنظيم كلمه كليدي خود داريد، علاوه بر اين، برنامه جستجوگر به راحتي ايندكس مي شود و دقيقا از طريق URL آگاه است چه محتوايي را قبل از بازديد صفحه بخواند.
https://example.com/?detail=2html :
وقتي به آنها نگاه مي كنيد، متوجه نمي شويد كه مقاله در مورد چيست همين اين امر مشاهده محتواي مقاله را براي برنامه جستجوگر دشوار مي كند.
تگ عنوان(Title Tag)
تگ عنوان تايتل تگ، عنوان صفحه وب است كه در موتورهاي جستجو ديده مي شود، هر زمان كه به دنبال چيزي در گوگل هستيد،صفحه عنوان در واقع، نام مقاله اي است كه روي آن كليك مي كنيد.
نام مقاله همان چيزي است كه افراد را تشويق مي كند روي آن كليك كنند. اينكه كليك كنند يا خير، بستگي به ارتباط جستجوي آنها دارد، بنابراين وظيفه شما اين است كه آن را تا حد امكان مرتبط كنيد علاوه بر افزودن يك كلمه كليدي، مي توانيد كارهاي ديگري مانند:
• آن را در 60 كاراكتر نگه داريد.
• از درج بيش از حد كلمات كليدي خودداري كنيد.
• كلمات كليدي اصلي را قبل از كلمات ديگر قرار دهيد.
• اعداد يا كلماتي را اضافه كنيد كه مي توانند براي مردم جذاب باشند (به عنوان مثال: 7 نكته و راهكار براي افزايش حضور خود در رسانه هاي اجتماعي)
توضيحات متا در سئو داخلي سايت
توضيحات متا به خلاصه اي از صفحه وب اشاره دارد كه اغلب 160 كاراكتر طول دارد. با آخرين به روز رساني الگوريتم، مي توانيد 680 پيكسل(120 كاراكتر) براي موبايل و 920 پيكسل (حدود 158 كاراكتر) براي توضيحات متا دسكتاپ ايجاد كنيد. توضيحات متا در يك صفحه ممكن است تأثير قابل توجهي بر روي كليك يا عدم كليك كاربران داشته باشد. بنابراين بايد مطمئن شويد كه حاوي مهمترين كلمات كليدي است و به طور دقيق آنچه صفحه شما در مورد آن است را خلاصه مي كند.
تاثير توضيحات متا در سئو سايت
توضيحات متا خوب براي سئو سايت بسيار مهم هستند، زيرا كليك هايي ايجاد مي كنند كه مي توانند صفحه شما را در گوگل بالاتر ببرند. گاهي اوقات مختصر و ساده نگه داشتن آن عالي است، اما بايد اطلاعات مربوط به مقاله يا صفحه را فقط درج كنيد. شما همچنين بايد به رقابت و مقالات يا صفحات مشابه خود نگاهي بيندازيد و چگونگي توصيفات خود را لحاظ كنيد. در ضمن، سعي كنيد توضيحات متا خود را بهبود بخشيد تا براي مخاطبان هدف جذاب تري شوند.
تگ هاي سر فصل(Heading)
تگ سر فصل ها به موتورهاي جستجو نشان مي دهد كه ساختار و محتواي اصلي وب سايت چيست. 6 نوع تگ عنوان از H1 تا H6 وجود دارد. به ويژه، H1 بيشترين تاكيد و بزرگترين فونت را خواهد داشت و به تدريج به H6 كاهش مي يابد. هر چه فونت بزرگتر باشد، محتوا اهميت بيشتري دارد و بايد حاوي كلمه كليدي باشد. علاوه بر اين، ما نبايد بيش از حد از تگ هاي عنوان استفاده كنيم زيرا به دليل كاربردهاي زياد، موتورهاي جستجو محتواي اصلي را شناسايي نمي كنند.
تصاوير در سئو داخلي سايت
در سئو و پشتيباني سايت بايد از تصاوير جذاب تر و گيرا تر كردن صفحات استفاده شود. همچنين تصاوير فاصله بين پاراگراف ها را ايجاب مي كنند، بنابراين صفحه شما پر از متن نيست و چيزي براي ديدن دارد.تصاوير اصلي به طور قابل توجهي سئوي صفحات سايت شما را بهبود مي بخشد. با اين حال، اگر تصاوير اصلي نداريد،. بهتر است هر تصويري را كه استفاده مي كنيد منبع بگيريد. از طرفي شما بايد مطمئن شويد كه آنها با كيفيت بالا، مرتبط با محتواي شما، موقعيت مناسب و اندازه كامل هستند.و حتما عكس هاي مطلب سايت alt داشته باشند.
علاوه بر اين، نوشتن توضيحات عالي است. به عنوان مثال، اگر در حال ايجاد دستورالعملي در مورد چگونگي بهبود ظاهر پروفايل اينستاگرام هستيد، بياييد تصويري از يك نمايه معروف و توضيح مختصري در زير تصوير اضافه كنيم كه چرا نمايه يك نمونه معمولي است.
لينك سازي داخلي سايت
هنگامي كه به سئو آن پيج اشاره مي شود، لينك داخلي اغلب از دست مي رود. با اين حال، زماني كه وب سايت شما ترقي كرد، ايجاد لينك داخلي مهم است. چون لينك هاي داخلي به كاربران كمك مي كنند تا وب سايت شما را پيدا كنند. عدم وجود لينك داخلي در صفحات شما ممكن است تأثير منفي بر توانايي كاربر براي نزديك شدن به محتواي وب سايت شما داشته باشد كه مي تواند براي آنها مفيد است در صورتيكه كاربران نتوانند به آن برسند، به طور مستقيم نرخ تبديل شما را كاهش مي دهند.
شما مي توانيد از لينك هاي داخلي براي پيشبرد سئوي آن پيج خود با استفاده از موارد زير استفاده كنيد:
• از جمله لينك هايي به محتواي مرتبط و موجود در پستهاي جديد
• از جمله لينك هايي از محتواي مرتبط و موجود به پستهاي جديد
راهكار هر لينك داخلي منحصر به فرد است، اما براي بهترين نتايج، بهتر است اطمينان حاصل كنيد كه هر صفحه جديد حداقل دو تا سه لينك به آن دارد. اگر در يافتن صفحات مشكل داريد، اجباري در لينك سازي نيست. به جاي آن مي توانيد به توليد محتواي ستوني استفاده كنيد.
محتوا در سئو داخلي سايت
محتوا يك عنصر ضروري براي رتبه بندي كلمات كليدي است. هرچه محتواي بيشتري داشته باشيد، احتمال اينكه وب سايت شما در موتورهاي جستجو ظاهر شود بيشتر مي شود. بنابراين، محتوا در سئو سايت شركتي بسيار مهم است. سئوكار حرفه اي كلاه سفيد اهميت محتواي اصلي را درك خواهد كرد. بنابراين، هنگام نوشتن محتواي سئو سايت ، بايد كلمات كليدي خود را وارد كنيد و به تكنيك هاي زير توجه كنيد:
• كلمات كليدي را در قسمت اول محتوا قرار دهيد.
• بايد منطقي از تگ هاي قوي براي كلمات كليدي موجود در مقاله استفاده كرد.
• چگالي كلمات كليدي تكنيك بسيار جالبي است. از اين رو، تكرار كلمات كليدي در پيج براي ارتقا ظاهر آنها در محتوا طبيعي ترين راه است.
نكته ديگري كه بايد به آن اشاره كرد اين است كه وب سايت شما بايد ميزان تكراري بودن را در حد منطقي و البته تا حد امكان منحصر به فرد نگه دارد چون گوگل محتويات منحصر به فرد را دوست دارد.در سئو سايت فروشگاهي حتما اين قاعده بايد رعايت شود.
تكنيك هاي موثر سئو در صفحه براي افزايش رتبه شما
براي بهبود رتبه بندي صفحه خود در پيج نتايج جستجو، ايجاد وب سايت خود تا حد امكان دوستانه ضروري است. دوستانه بودن وب سايت تا حد امكان براي بهبود رتبه بندي صفحه شما ضروري است. يك قانون بزرگ براي سئو تضميني سايت اين است كه روي بازديدكنندگان خود تمركز كنيد و خواسته هاي خاص آنها را در نظر بگيريد. هدف و خواسته هاي كاربر بايد حركت اصلي براي شروع SEO شما باشد چون در همين حال، گوگل شروع به ارزيابي سئو و تجربه كاربر به عنوان بخش هاي مهمي از الگوريتم رتبه بندي خود مي كند.
تحقيق در مورد كلمات كليدي سئو سايت
هنگام شروع تحقيق كلمات كليدي خود و زماني كه شروع به انجام تنظيمات خدمات سئو سايت در صفحات خود مي كنيد، حتما قصد كاربر را در نظر بگيريد. يك تيم سئوكار حرفه اي يا شركت سئو حرفه اي مي تواند تحقيق و ادغام كلمات كليدي ارزشمند را براي دستيابي به بهترين نتايج براي شما به ارمغان بياورد.
هنگامي كه متاداده و محتواي سايت خود را ايجاد مي كنيد، بايد اطمينان حاصل كنيد كه استراتژي شما به همان اندازه كه به خريداران نياز دارند، به همان اندازه كه در مورد افزايش سئو وب سايت نيز نياز دارند.تعداد كلمات كليدي سئو در قيمت سئو سايت تاثير گزار است و هرچه تعداد كلمات تك سيلابي بيشتر باشد قيمت سئو سايت بالاتر ميرود.
.