در سطح بسيار پايه،لوگوها نمادهايي هستند كه از متن و تصاوير تشكيل شده اند و به ما كمك مي كنند برندهايي را كه دوست داريم شناسايي كنيم، اما آنها مي توانند حرف بيشتري براي گفتن داشته باشند! يك لوگوي خوب سنگ بناي برند شماست.
لوگو به مشتريان كمك مي كند تا بفهمند شما چه كاري انجام مي دهيد، چه كسي هستيد و براي چه چيزي ارزش قائل هستيد. اين براي يك تصوير كوچك مسئوليت بزرگي است! در اينجا لوگو را تعريف ميكنيم و اينكه چگونه مي توان از آن حداكثر استفاده را كرد.براي طراحي لوگو حرفه اي ميتونيد با كارشناسان شركت بارمان وب تماس بگيريد.
لوگو نمادي متشكل از متن و تصاوير است كه يك كسب و كار را مشخص مي كند. يك لوگوي خوب نشان مي دهد كه يك شركت چه كاري انجام مي دهد و برند براي چه چيز هايي ارزش قائل است. بسته به نوع، يك لوگو معمولاً از يك نماد يا علامت تجاري و يك لوگو تايپ به همراه يك برچسب تشكيل شده است.
لوگو چه كاري انجام مي دهد؟
لوگوها به غير از ظاهر زيبا عملكرد هاي زيادي را انجام مي دهند. لوگو شما را از رقبا متمايز مي كند. شايد اساسي ترين كاركرد لوگو اين باشد كه به كسب و كار شما يك علامت منحصر به فرد بدهد كه شما را از ساير مشاغل متمايز كند. قبل از اينكه براي كسب و كار خود يك لوگو طراحي كنيد، بايد در مورد ظاهر رقباي خود تحقيق كنيد تا بتوانيد موقعيت خود را به دست آوريد. ويژه در صورتي مهم است كه كسب و كار شما داراي رقابت باشد (كه 99.9 درصد آنها داراي رقابت هستند).
بررسي كنيد كه چگونه لوگوي دندانپزشكي كاكتوس با در نظر گرفتن ويژگي منحصر به فرد در جغرافيا و تبديل آن به يك مسواك، خود را از درياي لوگوهاي دندان كليشه اي در صنعت دندانپزشكي جدا مي كند. البته، شما نمي خواهيد آنقدر غيرعادي باشيد كه مشتريان احتمالي برند شما را درك نكنند.
لوگو اطلاعات كليدي در مورد كسب و كار شما را مشخص مي كند
همراه با مرز بندي كسب و كار شما، يك لوگوي خوب همچنين اطلاعات مهمي در مورد شركت به مشتري ارائه مي دهد: لوگو مي تواند هم با خدماتي كه در حرفه خود ارائه مي كنيد و هم با جمعيت مورد نظر و ارزش هاي برند شما ارتباط برقرار كند.
به عنوان مثال، يك شركت ممكن است از تصاوير مدار در لوگوي خود استفاده كند تا نشان دهد كه در صنعت نرم افزار فعاليت مي كند يا از رنگ خاصي مثل سبز براي تعهد به محيط زيست استفاده كنند و حتي از يك فونت شيك براي بر جسته كردن و لوكس بودن حرفه شان استفاده كنند.
طراحي لوگو باعث شناخت برند مي شود
لوگوها همچنين يك تأثير بصري به جاي مي گذارند كه به مشتريان تان يادآوري مي كند كه حرفه شما پابرجاست.به عبارت ديگر، لوگوها مي توانند ارتباط بصري پرقدرت با يك كسب و كار ايجاد كنند.
اين ارتباط به مشتريان كمك مي كند تا برند شما را در ذهن نگه دارند. به برندهايي مانند نايك يا مك دونالد فكر كنيد، كه لوگوهاي آن را ميتوان فوراً با نام يا بدون نام ضميمه در همه جا تشخيص داد. جاي تعجب نيست كه لوگوها بخش مركزي هويت يك برند هستند.
عناصر مهم در طراحي لوگو حرفه اي
اكنون كه مي دانيم يك لوگو چه كاري انجام مي دهد، بياييد ببينيم آنها از چه چيزي ساخته شده اند. در حالي كه هيچ پاسخ قطعي وجود ندارد، ما مي توانيم برخي از عناصر رايج طراحي لوگو را تجزيه كنيم. اين عناصر با هم 7 نوع لوگو را تشكيل مي دهند.
طراحي لوگو تايپوگرافي
زماني كه نوبت به شكل مي رسد، يك لوگو معمولا حاوي نوعي عنصر تايپوگرافي است اين مي تواند از يك حرف تك به سبك مونوگرام تا مخفف يا عنوان كامل كسب و كار متغير باشد.
طراحي لوگو تصوير سازي
گاهي طراحي لوگو تايپوگرافي با نمادها يا نشانه هاي تصويري همراه است. اينها مي توانند معرف يا متشكل از عناصر هندسي خيالي باشند. در موارد خاص، لوگوها همچنين شامل عناصر تزئيني مانند كارهاي خطي يا نقطه گذاري تصويري مانند ستاره هاي كوچك يا خطوط نقطه چين هستند كه قطعا به تنهايي تصوير خاص و مستقل ايجاد نمي كنند.
رنگ در طراحي لوگو
بعد از طراحي اوليه لوگو، رنگ مي آيد. لوگوها مي توانند سياه و سفيد، تك رنگ يا رنگارنگ باشند لوگوهاي رنگارنگ اغلب داراي پالت رنگ هستند كه يا هم خانواده ي رنگ هاي مشابه يا مكملي از رنگ هاي سرد يا گرم هستند.
متن زمينه در طراحي لوگو
در برخي موارد، زمينه اي كه در طراحي لوگو حرفه اي استفاده مي شود نيز تعريف مي شود پس در نظر گرفتن زمان و جايگاه استفاده از لوگوها مهم هست. معمولاً ما لوگوها را آنلاين، روي كارت هاي ويزيت، در ويترين فروشگاه ها و تبليغات مي بينيم و آن را چاپ مي كند. اما كسب و كار شما ممكن است نيازهاي خاصي داشته باشد.
قيمت طراحي لوگو حرفه اي
پيش از پاسخ به سوال قيمت طراحي لوگو، هزينه طراحي لوگو حرفه اي يا تعرفه طراحي آرم و مواردي از اين دست، بايد گفت كه اساسا نرخ گذاري روي يك خدمت خاص، به عوامل متعددي بستگي دارد و اينگونه نيست كه يك نرخ ثابت و معين مثل يك كالاي مصرفي وجود داشته باشد.
مهارت طراح، تجربه طراح، عضويت در انجمن صنفي طراحان گرافيك، رزومه قوي، خلاقيت و پشتيباني و فرآيند حرفه اي بريف طراحي لوگو، سبك طراحي لوگو، تعداد اتود لوگو اسم ، زمان انجام پروژه، زبان طراحي، و موارد ديگر در اين قيمت طراحي لوگو حرفه اي موثر است. براي اطلاع از جزييات بيشتر،با كارشناسان ما تماس بگيريد.
عناصر ثابت يا پويا در طراحي لوگو حرفه اي
يكي از انشعابات قابل ذكر كه در طراحي لوگو وجود دارد تصميم به ايجاد يك لوگوي ثابت كه همه جا يكسان به نظر مي رسد يا يك لوگو پويا كه بسته به زمينه آن تغيير مي كند.
تفاوت لوگو با برندينگ چيست؟
يكي از اشتباهات رايج كه اغلب مي بينيم درك تفاوت بين لوگو و برند است پيچيده به نظر مي رسد اما تفاوت بسيار ساده است: برند شما مجموعه اي از تصوراتي است كه مردم درباره شركت شما دارند به عبارت ديگر، مي توان آن را به عنوان ذهنيت تصويري بزرگي در نظر گرفت كه بر روي مشتري شركت شما تاثير مي گذارد مي توان اين تاثير را از طريق چيزهاي زيادي مانند تبليغات، آگهيهاي بازرگاني، خدمات مشتري و حتي لوگو به جا بگذاريد.
درست است، لوگوي شما بخشي از برندسازي شماست (نه برعكس) براي مثال، در حالي كه لوگوي اپل نمادين است و فورا قابل تشخيص است، اين فقط چيزي نيست كه هويت برند ظريف، با كاربري آسان و مشتري پسند آنها را ايجاد مي كند.
آن صفات از طريق انتخاب طراحي هاي شما در تبليغات بيلبورد،پيام هاي بازرگاني،طراحي وب و چيدمان سايت فروشگاهي مطرح مي شوند. لوگو ارتباط بصري آن چيزها را به سادگي دارد به علاوه بياييد با آن روبرو شويم، اپل بدون آن اپل دوست داشتني و تا حدي خورده شده يكسان نخواهد بود.