طراحي سايت فروشگاهي،قيمت طراحي سايت فروشگاهي
استفاده و كار كردن با سايت فروشگاهي، كاري بسيار سهل و آسان به شمار مي رود، به منظور ايجاد يك تجربه خريد مناسب براي مشتري لازم است تا شما نخست ماهيت محصولات خود را به وي معرفي كرده و البته به وي تضمين دهيد كه سايت فروشگاهي شما از بالاترين سطح امنيت سايبري نيز برخوردار مي باشد. شما به راحتي مي توانيد تنها با استخدام كردن يك طراح سايت معتبر و خوشنام، يك سايت فروشگاهي مناسب و ارزشمند را طراحي كرده و از آن استفاده نماييد.
در اين مقاله سعي داريم تا جوانب مختلفي از مواردي را كه براي طراحي سايت فروشگاهي معتبر به آن ها نياز داريد را معرفي نماييم:
نمايش توضيحات و تصاويري از محصولات در صفحه جزييات وب سايت فروشگاهي
هدف از طراحي يك سايت فروشگاهي، طبيعتا فروش بيش از يك دسته از محصولات خواهد بود. در حقيقت ارائه تصاويري حرفه اي از محصولات موجود و همچنين توضيحات شفاف و روشن براي هر يك از آن ها را مي توان گامي بزرگ در جهت بازاريابي محصولات توصيف كرد.
نمايش تصويري محصولات مي تواند در صورتي كه كيفيت اين تصاوير بالا بوده و به صورتي حرفه اي نيز گرفته شده باشند، موجب جذب مشتري بيشتر به آن ها گردند. البته توصيه مي كنيم كه از تصاوير با ابعادي به مراتب بزرگ تر بيشتر استفاده نماييد، زيرا براي مشتريان جذابيت به مراتب بيشتري را خواهد داشت، و البته نيز مي تواند موجب طبيعي تر به نظر رسيدن آن ها گردد.
براي ارتقاي سطح تجربه مشتريان از فروشگاه، بهتر است تا تعداد تصاوير بيشتري را در طي يك صفحه از محصول به مشتري نمايش دهيد، تا نماي فروشگاهي شما هر چه بيشتر طبيعي به نظر برسد. البته حتما بايد در يك صفحه بيش از يك محصول را نمايش دهيد، زيرا در هنگام جستجو و سرچ كردن اين امر باعث مي شود تا حس بهتري به مشتري انتقال داده شده و همچنين حس و توانايي انتخاب را در وي به چالش بكشيد.
عدم ارائه اطلاعات غلط به مشتري
در ضمن همواره به ياد داشته باشيد تا هيچ گاه اطلاعات غلط به مشتري و مخاطبان خود ارائه ننماييد. زيرا اين امر باعث ايجاد خدشه در اعتماد مشتري نسبت به سايت شما گرديده و ديدگاه او نسبت به ميزان خلاقيت شما را نيز به مراتب كاهش خواهد داد. ارائه اطلاعات غلط حتي مي تواند شامل ارائه تصويري از محصول با رنگي متفاوت از آن چيزي كه هست نيز باشد. از هر محصولي در هر سايزي و رنگي كه هست، اطلاعات و توضيحاتي دقيق و روشن و كوتاه ارائه نماييد. اين اطلاعات براي ايجاد تصويري ذهني در تصورات مخاطب بسيار مناسب خواهد بود. يك نكته كه لازم است در اين جا گوشزد شود، مي تواند ارائه تصاوير مختلف از زواياي متفاوت از يك محصول باشد كه براي ارتقاي سطح ارتباط و اعتماد مشتري با سايت فروشگاهي شما بسيار ضروري نيز خواهد بود.
طراحي سبد خريد در طراحي سايت فروشگاهي
يكي از مواردي كه وجود آن در يك سايت فروشگاهي ضرورت دارد، طراحي كردن بخشي به عنوان سبد خريد است. حتما تاكنون در سايت هاي فروشگاهي داخلي خودمان همچون ديجي كالا چندين بار اين سبد خريد را ملاحظه كرده ايد.
در سبد خريد شما به مشتري اجازه انتخاب تعدادي بيشتر از محصول را داده تا در كنار يكديگر آن ها را با هم مقايسه كرده و موارد مورد نياز و ضروري را از ميان آن ها انتخاب نمايد.
طراحي صفحات سايت فروشگاهي بصورت ريسپانسيو
امروزه به علت افزايش ميزان استفاده از گوشي براي انجام سرچ هاي اينترنتي، ضرورت دارد تا سايت ها به صورتي طراحي شوند، كه در قالب صفحات گوشي هاي تلفن هاي همراه نيز قادر به استفاده ساده و آسان از آن ها باشيد.
به اين قابليت در اصطلاح طراحي سايت ريسپانسيو بودن گفته مي شود. افزودن اين آيتم امروزه براي طراحان سايت تبديل به يك ضرورت شده است و ديگر نمي توان از آن به عنوان يك آپشن نام برد.
امنيت سايبري در سايت فروشگاه
براي ايمن بودن يك سايت فروشگاهي لازم است تا آن را حتما به SSL مجهز نماييم. داشتن قابليت SSL مي تواند موجب شود تا رمزگشايي هاي اطلاعاتي در سايتي كه از اين امتياز برخوردار است از امنيت به مراتب بيشتري برخوردار گردد. سايت هاي فروشگاهي همواره نيازمند استفاده از داده هاي كارت هاي اعتباري و همچنين اطالاعات پرداختي مي باشند، در كنار آن نيز لازم است اطلاعات خصوصي اي از مشتريان خود را همچون شماره هاي تلفن و يا آدرس هاي ايميل مشتريان خود را داشته باشند مشتريان نيز در مقابل به دليل به اشتراك گذاري اطلاعات خصوصي خود در اين سايت هاي فروشگاهي انتظار دارند تا حريم خصوصي آن ها رعايت شده و اين اطلاعات به بيرون درج پيدا ننمايد.استفاده از توانمندي SSL مي تواند موجب شود تا سايت فروشگاهي شما در محافظت از اطلاعات خصوصي مشتريان قابليت هاي به مراتب بهتري را به دست آورد.
البته هر چقدر هم كه شما از نرم افزارهاي به روز و قدرتمند استفاده كنيد، باز هم شانس مورد حمله قرار گرفتن سايت شما بسيار بالا خواهد بود، به شما توصيه مي نماييم تا هيچ گاه شماره و اطلاعات كارت هاي اعتباري مشتريان خود را در سايت خود ذخيره سازي ننماييد.
بهينه سازي عملكرد سايت
تمامي مشتريان از سايت هايي كه سرعت عملكرد آن ها پايين باشد متنفر مي باشند. مخصوصا افرادي كه با موبايل به سايت فروشگاهي مراجعه مي نمايند، به محض اين كه متوجه مي شوند سرعت يك سايت پايين است، فورا سراغ سايت فروشگاهي ديگري خواهند رفت. سايتي را مي توان با عملكرد و سرعت بالا خطاب نمود كه زمان عكس العمل آن كمتر از 3 و يا در نهايت 4 ثانيه به طول انجامد.
افزايش سرعت و بهينه سازي وب سايت فروشگاهي
1. از نرم افزاهاي CSS و همچنين جاوا اسكريت استفاده نماييد. استفاده از اين ها باعث مي شود تا واكنش سايت ارتقا يافته و عملكرد بهبود يابد.
2. سعي كنيد تصاوير سايت را تا حد ممكن فشرده و كوچك نماييد. اين امر سرعت دانلود را به خوبي افزايش خواهد داد
3. براي افزايش سرعت و كاهش مدت زمان لود شدن توصيه مي شود تا از كش استفاده نماييد.
قيمت طراحي سايت
اين روزها فريلنسرها كه به صورت فردي طراحي سايت انجام ميدهند و شركت طراحي سايت كه به صورت تيمي پروژه را پيش ميبرند پيشنهادات متفاوتي براي قيمت طراحي سايت ارائه ميدهند كه مشتريان را با يك سوال مهم روبهرو ميكنند؛ چرا براي صنف طراحان هزينه طراحي سايت تعريف مشخص و يكساني وجود ندارد؟ پاسخ كوتاه اينكه: كار طراحي وب سايت بسيار كيفي است.اما در نهايت انتخاب را بر عهده شما ميگذاريم. لازم به ذكر است در طراحي سايت كيفيت پشتيباني به اندازه كيفيت انجام پروژه و حتي بيشتر اهميت دارد و پشتيباني خوب تنها توسط شركت هاي با تجربه و سابقه بدرستي انجام ميشود.
پشتيباني از سايت
همواره مشتريان علاقه دارند تا از سايتي استفاده نمايند كه به آن ها ارزش بخشيده و در صورتي كه به كمك نياز داشته باشند آن را از آن ها دريغ نورزد. يكي از بهترين كارها براي تامين اين نياز ايجاد بخش هاي ارتباط مستقيم با مشتريان مي باشد. سعي كنيد تا در سايت خود بخشي را به عنوان ارتباط با ما و به صورت زنده به صورت 24 ساعتي تعبيه نماييد. امروزه با پيشرفت هايي كه در زمينه علوم ارتباطات ايجاد شده است، تامين اين خواسته كار چندان مشكلي نمي باشد.
آپشن هاي پرداختي در سايت
يكي از بهترين مواردي كه مي تواند در ساخت سايت فروشگاهي ضرورت داشته باشد، برخودار بودن از تنوع پرداختي خواهد بود. البته در ايران مي توان تنها از اين امكان جهت استفاده از كارت هاي بانكي مختلف بهره برداري كرد ولي در خارج مي توان امكانات بسيار زيادي را در اين چهارچوب جاي داد.
قابليت جستجوي سريع در وب سايت فروشگاهي
يكي از ويزگي هاي سايت فروشگاهي برخوردار بودن از آيتم جستجو كردن به صورت مهمان مي باشد. معمولا در سايت هاي فروشگاهي يكي از موارد ضروري ثبت نام كردن است. بسياري از افراد تمايل ثبت نام كردن در سايت هاي مختلف را دارا نمي باشند، به همين خاطر، ترجيح مي دهند قبل از ثبت نام كردن، به صورت مهمان نخست سايت فروشگاهي را ارزيابي كرده و در صورت مناسب دانستن آن افدام به ثبت نام نمايند.
قابليت سرچ شدن سايت شما از سوي موتورهاي جستجو گر
يكي از مهم ترين قابليت ها كه وجود آن ها مي تواند براي سايت فروشگاهي ضرورت داشته باشد، وجود بخشي است كه لازم مي باشد تا به موتورهاي جستجو گر براي افزايش دادن سرعت خود در فضاي داخلي سايت فروشگاهي شما كمك نمايد. به اين ترتيب مشتري بدون نياز به اپليكيشن سايت شما، مي تواند از طريق مرورگر ها نيز وارد سايت شما شده و با بررسي و مناسب بودن سايت، در آن ثبت نام نمايد.